• 10 февраля 2018, суббота
  • Москва, Путейский тупик 6

Trendy English Academy: Teaching Adults

Регистрация на событие закрыта

Извините, регистрация закрыта. Возможно, на событие уже зарегистрировалось слишком много человек, либо истек срок регистрации. Подробности Вы можете узнать у организаторов события.

Другие события организатора

2279 дней назад
с 10:00 10 февраля до 18:00 11 февраля 2018
Москва
Путейский тупик 6

10-11 февраля мы проводим следующий поток Trendy English Academy*. Мы поговорим об особенностях обучения взрослых студентов. Наши тренеры, Hugh Dellar, Matt Vesty, Марина Кладова (Skyeng), Мария Северная (Школа Китайгородской), Olga Connolly (BKC-IH) проведут мастер-классы по разным аспектам методической и психологической работы со взрослыми.

Расписание
 
10 февраля 

10.00 — Регстрация
10.30 — Welcome and networking
 
11.00 — 12.00 - Hugh Dellar  "Making the leap from grammar to lexis"
12.00 — 12.15 — coffee break
12.15 — 13.45 — Matt Vesty "From practice to task: adapting coursebook speaking activities within a TBLT framework"
13.45 — 14.45 — lunch
14.45 — 16.15 — Marina Kladova "Coaching approach in teaching adults"
16.15 — 16.30 - coffee break
16.30 — 18.00 - Marina Kladova "Developing learner autonomy"

11 февраля

10.00 — Регистрация 
10.30 — 12.00 — Maria Severnaya "Challenges of teaching adult beginners" Session 1
12.00 — 12.15 - coffee break
12.15 — 13.45 - Maria Severnaya "Challenges of teaching adult beginners" Session 2
13.45 — 14.45 — lunch
14.45 — 16.15 - Olga Connolly "Using TV Commercials in the English classroom"
16.15 — 16.30 - coffee break
16.30 — 18.00 - Olga Connolly "Uncovering the text in 100 different ways"
 
Подробное описание мастер-класс:
 

Hugh Dellar  "Making the leap from grammar to lexis"

Grammar is obviously reassuring. As teachers, we have all invested time and effort in working out how to explain it. Yet it only takes students so far. This talk explores the fears around making the leap into the unknown and beginning to teach more lexically — and suggests eight ways of making the transition easier.

I will begin by considering the roots of the stranglehold that grammar exerts on ELT — as well as admitting to grammar’s seductions — before moving on to look at the limitations and problems inherent in this way of thinking about language and, therefore, about classroom goals.

I then intend to outline steps which will ease the transition for teachers looking to move away from grammar-dominated teaching. I will consider the importance of good examples, and explore what constitutes a good example and why. I will then discuss ways of exploiting and exploring the language taught in class, the importance of — and difficulties involved in — answering students’ questions and will outline some ways in which these changes lead to teacher development.

 

Хью Деллар – преподаватель и методист с двадцатипятилетним стажем работы. Имеет опыт преподавания ученикам всех возрастов и уровня знаний с поистине международной географией. Четыре года жил и преподавал английский язык в Индонезии. Восемнадцать лет работал преподавателем Вестминстерского университета, а теперь ведет независимый проект профессионального развития преподавателейLexical Lab. Соавтор успешных УМК издательства NATIONAL GEOGRAPHICLEARNING «Innovations» и «Outcomes», а также уровня upper-intermediateновейшего УМК для подростков «PERSPECTIVES». Автор многочисленных публикаций на тему профессионального развития преподавателей в профильных изданиях.

Хью Деллар широко известен в международном профессиональном сообществе, вел семинары профессионального развития в Бразилии, Мексике, Перу, Аргентине, Испании, России, Италии, Японии, Таиланде и многих других странах. Широкая сфера профессиональных интересов спикера включает исследования корпусной лингвистики, происхождение английского языка и его употребление в качестве языка международного общения, новые подходы к преподаванию лексики и грамматики и многое другое.

 

Matt Vesty, "From practice to task: adapting coursebook speaking activities within a TBLT framework"

In this session, we will discus the use of coursebook speaking tasks, evaluate them within a Task-based framework, and look at how to adapt them to make them more meaningful and goal-oriented

Matt Vesty,English Teacher, Teacher Trainer (Trinity Diploma TESOL) from Birmingham, United Kingdom. He has lived in Moscow for more than 4 years teaching English, training teachers. Matt currently  works as a Director of Studies at a language school.

 

 

Marina Kladova "Coaching approach in teaching adults"

In this workshop we will have a look at some coaching techniques which you could use in your classroom: goal setting, a wheel of English, reflective practice.

Marina Kladova "Developing learner autonomy"

In this workshop we will have a look at 3 different approaches to learner autonomy and discuss several techniques to develop it in and outside your English classroom.

Marina Kladova  - teacherpreneur и в настоящее время работает Академическим Директоров в онлайн-школе Skyeng. Она сертифицированный преподаватель с DELTA и в основном работала со взрослыми в корпоративном сегменте и специализированными курсами. Она также организатор онлайн-конференций для преподавателей английского Skyteach. Сфера интересов — teacherpreneurship, менеджмент в ELT и EdTech.

 

 

Maria Severnaya "Challenges of teaching adult beginners" 

Teaching adults can be a real challenge, in particular when the students are complete or false beginners. Unlike children, adult learners tend to be very self-conscious, they easily get frustrated over the mistakes they make which often leads to discouragement and loss of confidence. Just picture a high-flying CEO struggling for expressing a basic comment in English. 
How to help students not to lose face when they make their first steps in studying English? How to teach them in such a way that they feel progress from the very beginning? How to inspire our students by helping them find their hidden capacities? 
The method of Professor Galina Kitaygorodskaya “Activation of Individual and Group Potential” can offer you the answers to some of these questions. 
 
Maria Severnaya  is a senior teacher, textbook writer, top teacher trainer of Science and Education Centre "Kitaygorodskaya School". 
 
 
 
Olga Connolly  "Using TV Commercials in the English classroom"

TV commercials have a number of characteristics that make them highly suitable for language teaching. Being authentic materials is only one of many. I will be exploring some effective ways of using them in teen and adult classes.

Olga Connolly "Uncovering the text in 100 different ways"

Texts are a great source of language and ideas, but working on them can easily become repetitive and predictable if we don’t vary our approach. If you are looking for new original ways of using texts, do come over and join me at this seminar. Good stories are a bonus for the participants.
 
Olga Connolly  is director of Studies for BKC-IH Moscow; Cambridge CELTA and Delta trainer

 

*Что такое Trendy English Academy

Trendy English Academy- это система профессионального развития для учителей и методистов английского языка, а также руководителей и менеджеров языковых школ. Она включает в себя семинары, вебинары, тренинги и мастер-классы от ведущих тренеров и экспертов Trendy English Community.

Что отличает Trendy English Academy от других тренингов

Уникальность Trendy English Academy заключается в следующем:

-  все необходимые для учителя или администратора языковой школы умения и навыки развиваются системно и комплексно, в рамках четко обозначенных, наиболее востребованных и актуальных «trendy» тем;

- преподаватели Academy – это команда тренеров, имеющих необходимый педагогический background, огромный опыт работы с различными категориями учащихся, а также умеющие эффективно передавать свои знания в тренинговой форме;

- максимально практический формат обучения, нацеленный на получение необходимых результатов;

- график занятий Academy наиболее удобен для работающих учителей, тренинги проходят по выходным;

- формат обучения (2 дня – 4 тренинга) дает возможность комплексно проработать тему под руководством команды тренеров;

- каждый слушатель Academy получает персональную «обратную связь» и практические рекомендации по дальнейшей работе.

 

Участникам сообщества Trendy English Club предоставляется  скидка на обучение в Trendy English Academy.

Приглашаем вас пройти обучение в лучших традициях Trendy English!

Join us! Be trendy!

Регистрация

Рекомендуемые события

Организуете события? Обратите внимание на TimePad!

Профессиональная билетная система, статистика продаж 24/7, выгрузка списков участников, встроенные инструменты продвижения, личный кабинет для самостоятельного управления и еще много чего интересного.

Узнать больше